Annons:
Etikettdjurefterlysning
Läst 972 ggr
kristinajulin@hotmail.se
2017-09-23 14:45

Min katt borta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Min Röda katt Simba är borta sen 2v. Han hör hemma vid tomtområdet ådran. Han är väldigt ny i området. Bott här totalt 3v.

Annons:
tlover
2017-09-23 16:02
#1

Håll utkik där han bodde förr. När en katt flyttat ska den helst hållas inne i ca 2 veckor innan man släpper ut den för att dom inte ska bege sig till sitt gamla hem igen

l'm back

[[eskils_]]
2017-12-21 17:39
#2

Följ de tips och råd som finns på VILSE: http://www.vilse.nu/tips-raad/tips-raad/ och skapa en efterlysning där också.

Lycka till!

Blomblom
2018-02-22 01:17
#3

Vill tillägga att jag brukar rekommendera 3månader (kanske allra helst 3.5 4månader) *minst innan man kan släppa ut katt igen och då helst i koppel första gångerna helst 7-10 ggr. Och sen börja med att följa med ut utan koppel o så… Alla får göra som de tycker bäst. Men för o vara så säker som möjligt går, så är det att föredra. Eftersom katter kan dra tillbaka t det gamla hemmet lr att de blir förvirrade rädda lr t o m bortkörda av ngt annat djur.. Ja de finns många olika anledningar till att detta händer o Det gör de ganska ofta tyvärr. Sen finns det ingen garanti men håller man extra hårt på de här ("reglerna" ja sj satt upp så brukar de gå (lite) lättare) sen är de svårt att låsa in en katt som vill ut, Men man får göra de bästa av det. 😑🕊️ ❤️❤️ Gud jag ber verkligen för er hoppas att kissen hittar hem igen. Förstår att detta skrevs för ett tag sedan men skriver ändå. Och också utifall ngn har nytta av de som jag skriver. För katternas skull och ni två benta ❤️❤️🕊️

Hamstern puff
2018-06-23 00:00
#4

Är katten hittad än??❤

Upp till toppen
Annons: